Türk üreticiler ‘B2GETA’ ile dünya pazarına açılacak
B2GETA CEO’su Fazilet Gülhan, “Türkiye’de böyle bir platform yok. Bu açığı görerek B2GETA’yı kurduk. Çok basit bir dille; Türkiye’deki bir mobilya üreticisi, sistemimiz üzerinden Almanya’daki bir alıcıya ürün satabilecek. Ayrıca tüm lojistik, depolama ve dağıtım ağını biz yöneteceğiz. Sosyal medyada oluşturduğu profillerle dükkan sahibi olacak. Hem basit hem de güvenilir olan bu sistemle ülkemizdeki üreticilerin büyümesini sağlayacağız” dedi.
B2GETA CEO’su Fazilet Gülhan, sosyal e-ticaret ve e-ihracat platformu B2GETA hakkında şu bilgileri verdi:
“Günümüzde sosyal medya insanları bir araya getiren ve sosyalleşmelerine aracılık eden bir platform haline geldi. Bu gücü ticarete taşımak istedik. Bu kapsamda yaklaşık bir yıldır Ar-Ge ve İnovasyona yatırım yaparak B2GETA’yı oluşturduk. Geleneksel e-ticaret platformlarından farklı olarak tasarlanan bu B2GETA, Türk şirketlerinin Avrupa pazarlarına ulaşmasını sağlayacaktır. Bu sistem içerisinde sosyal medya profilleri gibi şirket profilleri oluşturabileceksiniz. Şirket bilgilerinizle sisteme giriş yaptıktan sonra profilinizde işlem yapmaya başlayabileceksiniz. İlk etapta dokuma, inşaat malzemeleri ve mobilya alanındaki eserlerin satışı yapılacak. Önümüzdeki dönemlerde bu yelpazeyi daha da geliştireceğiz.”
DEVLET TEŞVİKİ
Türk üreticilerin bu pazaryerinde montaj yapmadan eser alıp satabileceklerini belirten Fazilet Gülhan, “Bu Türkiye’de bir ilk olacak. Üstelik devlet teşvikleri sayesinde ticaret harcamalarınızın yüzde 70’ini geri alabileceksiniz. Sadece 10 Euro üyelik ücretimiz olacak. Bunun dışında parça başı 5 Euro lojistik-depolama ve dağıtım maliyeti olacaktır. Özellikle KOBİ seviyesindeki küçük işletmelerin en büyük sorunu Avrupa pazarına ulaşamamak. Bu platformla çözeceğimiz şey bu. Kapasitesi ne olursa olsun Türk üretici ürettiği her eseri B2GETA ile Avrupa pazarına satabilecek” dedi.
İLK HEDEF PAZAR ALMANYA
İlk hedefinin Almanya pazarı olduğunu söyleyen Fazilet Gülhan, “Almanya e-ticaret konusunda çok hızlı büyüyen ve potansiyeli olan bir ülke. Özellikle mobilya, tekstil ve inşaat malzemelerine ihtiyaçları var. Dolayısıyla Türk üreticiler için ciddi bir fırsat sunuyor. Almanya’daki alıcı ile Türk satıcıyı sistem üzerinden buluşturacağız ve güvenli bir şekilde ticaret yapmalarını sağlayacağız. Türk üretici, belgelerin ve işlemlerin karmaşıklığından dolayı zaman kaybetmeyecek. Çünkü B2GETA sisteminde her şey çok basit ilerliyor” dedi.
TÜRKİYE’NİN FİYAT AVANTAJI VAR
Fazilet Gülhan, Türkiye’deki çalışmaların mevcut ekonomik durum nedeniyle Avrupa pazarına göre çok daha uygun olduğunu belirterek, “Bugün Almanya’da bir koltuk takımı 1.500 Euro iken Türkiye’de aynı kalitede bir ürün 800 Euro civarında. Bu Avrupalı alıcıyı cezbediyor. Bu nedenle bu fırsatı iyi değerlendirmemiz gerekiyor” dedi. Türkiye’nin B2GETA özelliklerine sahip bir platforma ihtiyacı olduğunu söyleyen Fazilet Gülhan, “Burası bilinen bir e-ticaret platformu olmadığı için bürokratik sorunlara takılmadan iş yapmak mümkün. Dünyada bunun örnekleri var. Artık insanlar sosyal medya üzerinden iş yapıyor. Bu sistemi Türkiye’de devreye alarak orta ve küçük ölçekli üreticileri dünya pazarlarına açmayı planlıyoruz.